23 Şubat 2009 Pazartesi

İlk Buluşma

Sonunda uzun süreli beklemem sona erdi ve Yeni MAtrix'ime kavuştum. Öncelikle kendimi seçtiğim renk konusunda tebrik ettim. Gerçektende metalik açık gri tam bu arabanın rengi. Hyundai acentasının önünde görünce gerçekten çok beğendim kendimi bir konuda daha tebrik ettim. İyi ki bu araca karar vermişim.

Brokratik işlemleri hallettikten sonra acenta araç hakkında kısa bir brifing verdi. Araç başında motorun kaputunu açıp motor aksamlarının yerlerini gösterdi. Akü, radyotor suyu, yağ çubuğu, silecek suyu vb.gib. Sonra kapı açma kapama ve alarm özelliklerinden bahsetti. Aracı kendi anahtarı ile açmayı denediğinde aracın alarmı kısa süreliğine öttü. Güvenliği kendi anahtarına bile duyarlı gibi anlamsız bir laf etti. Anladığım kadarı ile sistem kilidin içine herhangi bir nesne sokulduğunda otomatikman devreye giriyor ve anahtarı tanımladığında ise devreden çıkıyor. Bu nedenle oldukça güvenli geldi bana. Sonra içine oturduk. Kontak anahtarını takınca bazı ışıkların sönmesinden sonra çalıştırmalısın dedi. Bu önemliydi hemen bunu aklıma kaydettim. Onun dışındaki aracın cd çalar, silecek sinyaller ve yol bilgi ekranı tanıtımını öylesine dinledim. Bunları nasılsa aracı alıp ilk fırsatta orasını burasını kurcalarken öğrenecektim. Benim için böylesi daha heyecanle ve zevkli. Kendimin keşfetmesi.

Ben aracı alırken extradan farkını ödeyerek park sensoru taktırmıştım. Park sensorunu umduğumdan iyi çıktı. Daha önce Toyota Corolla ve Mitsubishi carisma da kullanmıştım park sensorunu. Dıt dıt ötüyor hethangi bir görsel öğeyle desteklenmiyordu. Aracın sol ön alt köşesine yerleştirdikleri dışardan bakıldığında alarm izlenimi veren küçük bir kırmızı ekran koymuşlar. Aracı geri vitese takar takmaz ekran devreye giriyor. Ve arkadaki nesne sağdamı soldamı ve kaç metrede olduğu hakkında bilgi veriyor. Uzakta ise kesik kesik dıt sesi yaklaşmış iseniz kesiksiz uzun dıt sesi veriyor. Ekranın sağındaki ya da solundaki dalgalanmaya göre hangi yönden çarpabileceğinizi görebiliyorsunuz. Ayrıca mt. ve cm. bilgisi aniden sıçrayarak korkmanızıda önlüyor. Bunuda oldukça beğenmiştim.

Şimdilik bu kadar; En kısa zamanda acentadaki servis şefinin yaptığı dizel motor kullanım bilgilerini ve ilk sürüş deneyimlerimi bahsedeceğim.

11 yorum:

  1. ben 1.6 aldım daha elime geçmedi.gri güzel

    YanıtlaSil
  2. ilk izlenimlerini merakla bekliyorum...

    YanıtlaSil
  3. İş gezisi nedeni ile 1 haftalığına şehir dışında olduğumdan. Bir süredir blog'umu ihmal ettim. Ama Matrix'imide ihmal ettim. 2 Martta bir boşluk var ve orada detaylı deneyimlerimi yazacağım. Ama şunu söylemeliyim ki Yeni Matrix'imi çok özledim. Dönüşte bir uzun yolda yapacağım. Onuda 2 hafta sonra paylaşacağım.
    Matrix

    YanıtlaSil
  4. merakla bekliyorum ...

    YanıtlaSil
  5. merhaba..forum donanım dan takip ediyorum..bende matrix team adım..gri renkli..Benzinli..henüz 15 gün oldu.. Hepimize Kazasız Belasız binmek dileğiyle. Bugün Başıma çok ilginç b,r şey geldi onu anlatayım..komşunun arabası çalışmamış sabah ara kablo ile onu çalıştıralım diye ilk defa kaputu açtım..birde ne göreyim radyotör kapağı yok ..!!! hemen yol yardımı aradım..10 dakikaya gldiler..adam eğildi bir baktı fanın oraya düşmüş..nasıl yola düşmedi hayret..aldı taktı..Ama benim Kafamda hala soru işareti var..Ya kaputu aaçmadan yola çıksaydım..!!!

    YanıtlaSil
  6. HYUNDAİ YENİ MATRİX LPG OLARAK 100 KM'DE KAÇ LİTRE YAKAR? VE ARABA KAÇ HAFTADA ELİNİZE GEÇTİ? ANLATIR MISINIZ? LÜTFEN!

    YanıtlaSil
  7. Benimki dizel...dolayısı ile LPG ne kadar yakar bilemem. Ben ÖTV indiriminden önce aldığım için paranın tamamını verseydim 1 gün en fazla iki gün içinde teslim edeceklerdi. Ancak paranın bir kısmını bir süre sonra verdiğim için son ödemeyi yaptığım gün arabayı teslim aldım.
    Matrix

    YanıtlaSil
  8. MATRİX'İN TAŞLI YOLLARDAKİ TAŞIN ÇARPMASI OLAYINI HALLEDEBİLDİNİZ Mİ? ÇAMURLUK TAKTIRDIZ MI? YORUMLARINIZI BEKLİYORUZ.

    YanıtlaSil
  9. Bu sorunu Blog içinde ki bir yazıda söylemiştim. Önceleri çamurluğun içinde davlunbaz olmadığını düşünüyordum. ancak çok iyi bir davlunbaz sistemi var. Ve çok iyi kaplanmış. Dolayısı ile bu çarpmalar kesinlikle çamurluk içinde saca değmiyor. Ben bunun davlunbazla sac arasındaki boşluktan dolayı yarattığı yankıya bağlıyorum. Bu ndenle sacın güvende olduğunu bildiğimden çok kafama takmadım ve üzerinde durmadım.

    YanıtlaSil
  10. hundai matrix km de 1lt. ile 100 yapar yolcu ve yük dolu hız ortalama 120km klima çalışır durumda

    YanıtlaSil