14 Şubat 2009 Cumartesi

Ekonomik konfor arayanlara Matrix

...Bu bilgileri paylaşırken ayrıntılı teknik veriler yerine, daha çok günlük hayatımızda kullanabileceğimiz bilgiler sunmaya özen göstereceğim. Bu haftaki sürüş izlenimimiz ülkemizde önemli bir yere sahip Hyundai`den. Hyundai`nin MPV (İngilizce`de çok amaçlı araç anlamındaki tanımın Türkçe karşılığı) sınıfındaki temsilcisi Matrix (1.5 CRDI STYLE SR. Benim testini yaptığım versiyon). Soğuk bir İstanbul sabahında Matrix ile buluştum. Başlamamızla birlikte İstanbul`un dar sokaklarında kendimizi bulmamız bir oluyor. Aracın büyüklüğüne adapte olmak için geçirilmiş birkaç dakika sonrasında, keyfim yerine geliyor. Her ne kadar araç bir MPV sınıfında ve ebatları ile de rakiplerine belirli oranda bir fark atsa da yollarda zorlanmıyor, şehir içi trafiği için oldukça uygun. Aracın dikkatimi çeken özelliği, yüksek oturma pozisyonu. Bu yükseklik ve geniş ön cam, görüş açısının netliği açısından ve trafikte psikolojik bir etki olarak sürücüyü rahatlatıyor. Ayrıca iç mekanın genişliği ve ferah tavan yüksekliği bu etkiyi artırıyor. Bu özellikleri ile bir aile aracı olduğu aşikar. Birkaç çocuklu aileler için uygun ve konforlu bir sürüş vaat ediyor. Yalnız iç mekanda kullanılan malzemenin ortalama kalitesi yüzünden çok yüksek beklenti içinde olmamanız gerektiğini size peşinen söyleyeyim. Mp3 çalar ve dijital göstergeli bilgi ekranı gibi teknolojik özellikleriyse keyfinizi yerine getirmek için yeterli. Çocuklu ya da çocuksuz aileler için oldukça uygun bir tercih görünümünde olan Matrix`i, performanstan ziyade makul şartlarda konfor ve ekonomik seçenek arayanlara tavsiye ederim. Matrix`in satış fiyatı 24,800-29,560 aralığında. Sonuç olarak Hyundai`nin İzmit`teki fabrikasında üretilen ve 2008`in en çok satılan MPV`si Hyundai Matrix, `Yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı`
GÜVENLİK
Benim için güvenlik her şeyden daha önemli diyorsanız... Özellikle çocuklu aileler için önemli bir özellik, ISOFIX. Yani çocuk koltuğu sabitleme mekanizması tüm versiyonlarında standart. Buna ek olarak, hava yastıkları (sürücü, ön yolcu ve yan), ABS fren sistemi, aktif gergili emniyet kemerleri, imobilizer (elektronik şifreli motor kilidi) gibi güvenlik özellikleri, bu yöndeki beklentileri karşılıyor.
SÜRÜŞ KONFORU/ MOTOR
Çok sert virajlarda daha dikkatli kullanılması gerektiğini düşündüğümüz Matrix, şehir trafiğinin o bildik `dur kalk`larında olumlu tepkiler verdi. Sadece bozuk yollarda ilerlerken kabinde fazla tıkırtı duyuluyor. Aracın yol tutuşuna gelince... Matrix, sakin kullanılması gereken bir aile otomobili. Özellikle virajlarda zorlanmaması gerektiğini hissettim sürüşüm boyunca. Matrix, Türkiye`de 1.5 dizel 110 hp ve 1.6 benzinli 103 hp`lik seçenekleriyle sunuluyor. Otomatik vites tercih edenlerdenseniz, 1.6 benzinli olanı seçmeniz gerekiyor, zira dizel seçeneği sadece manuel şanzımana sahip. İşte tam da burada Matrix filmine gönderme yapma zamanı geldi. Filmin kahramanı Neo`ya sunulan mavi ve kırmızı hap gibi bir seçim yapmak gerek Hyundai Matrix`de. Dizel motorlu ancak manuel vites mi yoksa benzinli motorlu otomatik vites mi? (benzinli motorun manuel vites seçeneği de mevcut) Seçiminizi etkileyecek birkaç ipucu vererek işinizi kolaylaştırayım. Hyundai`nin 1.5`lik dizel motor seçeneği yakıt tüketimi açısından benzinli alternatifine oranla daha makul. Şehir içi ortalaması 100 km`de 5.2 lt. Bu rakam benzinli otomatik vites seçeneğinde 8.3 lt.`ye çıkıyor. Benzinli motor seçeneğinin manuel versiyonunda ise bu rakam 100 km.`de 7.2 litre.
Artısı-Eksisi
Yüksek oturma pozisyonu geniş görüş ve yola hakimiyet kazandırıyor
Dizel versiyonu yakıt tüketiminde cimri
Makul satış fiyatı
Geniş iç hacim çocuklu aileler için yeterli alan sağlıyor
Baz güvenlik özellikleri standart
Benzinli motor seçeneği yakıt harcarken savurgan davranıyor
Dizel motor seçeneğinin otomatik vites versiyonu mevcut değil
Bozuk zeminde, araç içinde gürültü ve sert virajlarda savrulma hissediliyor
07.02.2009
TÜLAY BİLBEN / TÜLAY`IN DİKİZ AYNASI