13 Şubat 2009 Cuma

İtalya`da Türk Hyundai Matrix show

2007 Nisan ayından itibaren sadece Türkiye’de üretilip dünya pazarlarına ihraç edilmeye başlanan Hyundai Matrix, yenilenen görünümü ve özellikleriyle Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünyaya tanıtıldı.TÜRKİYE`NİN YILDIZI CENEVRE`DE

İlk kez 2005 yılı Eylül ayında ülkemizde satışa sunulan ve 2007 Nisan ayından itibaren de sadece Türkiye’de üretilip dünya pazarlarına ihraç edilmeye başlanan Hyundai Matrix, yenilenen görünümü ve özellikleriyle Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünyaya tanıtıldı.
Yenilenen Matrix
Hyundai’nin tüm dünya için sadece İzmit Fabrikası’nda üretilen MPV-B segmentindeki modeli Matrix, 20 milyon USD tutarında yapılan yatırım ile yenilenerek Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya vitrinine çıktı. Yeni tasarımıyla daha da çekici bir görünüme kavuşan Matrix, Nisan ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak ve tüm dünyaya yine Hyundai Assan İzmit Fabrikası’ndan ihraç edilecek.
Tasarımı Pininfarina tarafından çizilen ve yıllara meydan okuyan çekici görünümüyle satışlarını sürdüren Matrix, diğer Hyundai modellerine yakınlaştırılan çizgileriyle Hyundai’nin tasarım anlayışını iç ve dış dizaynında sunuyor.
Özellikle genç aileler tarafından tercih edilen Matrix’teki yenilikler ön taraftan başlıyor. Çamurluklara kadar uzanan ve daha da büyütülen ön farlarla birlikte yeni tasarıma kavuşan radyatör ızgarası, ilk bakışta dikkati çeken değişiklikler arasında yer alıyor. Matrix’in öndeki yenilikleri tamponda da devam ediyor. Tasarımı yenilenen ön hava giriş kanalı daha da büyütülürken yanlardaki sis farları da daha belirgin hale getirilerek aracın kendine özgü bir havaya kavuşması sağlandı. Bu değişim, Matrix’in daha sportif hale getirilen ön kaputunda, ön kanatlarında ve yeni tip jant kapaklarında da görülüyor. Arka tarafta ise en önemli değişiklik tamponda yapıldı. Sportif çizgilerle yeniden tasarlanan arka tamponda formu değiştirilen sis farları da dikkat çekiyor.
Matrix’in iç tasarımındaysa yeni gri döşemelere yer verilirken orta konsolda bulunan radyo/CD/MP3 çalar etrafındaki çerçeveler yenilendi. Ancak Matrix ile özdeşleşen ve kullanıcılar tarafından oldukça beğenilen göstergeler, orta konsoldaki bilgi ekranı, klima kontrolleri, dört kapıda elektrikli camlar, yüksek oturma pozisyonu, görüş açılarını artıran geniş camlar ve 40/60 oranında katlanan arka koltuklar gibi özellikler aynen korundu. Sunroof opsiyonel olarak sunulmaya devam ederken Matrix’in 350 litrelik bagaj hacmi, arka koltulklar tam olarak yatırıldığında 1.284 litreye çıkıyor.
Matrix’in motor seçenekleri de 110 PS gücündeki 1.5 litre CRDi-VGT dizel, 103 PS gücündeki 1.6 litre benzinli ve 123 PS’lik 1.8 litre benzinliden oluşuyor. Türkiye pazarında sadece 1.5 dizel ve 1.6 litre benzinli motorlar sunulmaya devam ederken diğer pazarlar için tüm motor seçenekleri İzmit Fabrikası’nda üretilip ihraç ediliyor.
Kaynak : http://www.tumgazeteler.com/?a=2622671