11 Şubat 2009 Çarşamba

Nasıl Seçtim?

Öncelikle MPV sınıfı bir araba istediğimden emindim. Bu segmentte Matrix'e rakip araçlara baktığımda Honda Jazz, Opel Meriva, Fiat Idea, Renault Modus, Nissan Note ve Ford Fusion karşıma çıktı. Bunlardan renault ve fiat'a hiç sempati duyamadım. Bu nedenle onları otomatikman eledim.
Ford konusunda ise yakın bir akrabamın kulladığı araba ve önceki çalıştığım şirketin arabaları Ford Fiesta idi. Olumlu geri bildirim çok fazla almadım. Bu nedenle Ford'uda eledim. (Umarım bu arabalara ön yargılı davrandığım için sonradan pişman olmam.)
Geriye meriva, note ve jazz kaldı. İtiraf etmeliyim ki bu arabalar arasında işçilik kalitesi açısından meriva gerçekten ötekilerden ayrılıyordu.
Jazz'ın benzinli olması ve az yakıt tüketmesi beni çok çekiyordu. Ancak rutuşlanmamış kasasındaki iç malzeme kalitesi resmen beni hayal kırıkığına uğrattı. Yinede yeni kasasını beklemeye karar verdim. Hem daha büyüyeyeceğini duymuştum hemde bir umut bu sefer malzeme kalitesinin beni tatmin edeceğini düşünmüştüm. Bu güne kadar satın alma kararımın gecikmesinde bu beklemenin neden olduğunu söyleyebilirim. Jazz da yeni kasa çıkınca hemen honda bayii ne koştum. Sonuç tam bir hayal kırıklığı idi. Alay eder gibi en baz modelinde bile 32-33 bin TL fiyat çıkardılarki yine kullanılan malzemenin kalitesine göre çok komikti. Ve hemen o dakika onuda eledim.
Geriye note ve meriva kalmıştı. Note'un renault'un dizel motorunu kullanıyor olmaları bir artıydı. Motor gerçekten kendisini kanıtlamıştı. Beygir seviyesinin düşük olmasının yanında gene kullanılan malzeme kalitesine takıldım. Sevis ve parça fiyatlarınında oldukça yüksek olduğunu duymuştum. Ve onuda eledim.
Son olarak elimde meriva kalmıştı. kaç kez opel bayii sine gittim bende bilmiyorum. Gerçekten işçilik ve kullanılan malzeme on numara idi. Ancak 1.3 dizel motorun o kasayı nasıl çekeceği konusunda ciddi endişelerim vardı. 1.6 benzinli üzerinde ciddi ciddi düşünmeye başladım. Bu seferde fiyatta 32-33 bin arasında seyrediyordu. Parça, kasko ve servis maliyetleride düşündürüyordu. Eh tabi yakıt maliyetlerinide eklemek lazım. Sonrasında benzin, kasko, parça ve servis maiyetlerinin yüksek olması merivadan uzaklaştırdı.
Matrix'in işçiliği ve malzeme kalitesi fiyatına göre oldukça iyiydi. 1300 kg.nin üzerindeki kilosu ile de yeterince saygı duymamı sağladı. Üstelik sadece Türkiye'de üretiliyor olması ve ağırlıklı avrupa pazarını hedefliyor olması malzeme kalitesinede yansımıştı. 1.5 dizel motorunun 110 beygir olmasıda beni heyecanlandırdı. Kullanıcıların servis maliyetlerindende memnun olmaları beni dahada yaklaştırdı. Ayrıca yeni kasayı satın alanların hiç bir şikayette bulunmamaları ve bir süre sonra bayii ye getirip bunu ikinci elde satın dememeleride çok hoşuma gitti. (Bu muhtemelen satış taktiği. Yalanda olsa insanın hoşuna gidiyor. Bakalım yaşayıp göreceğiz.) Bütün bunlara cazip kampanyalı fiyatıda eklenince daha önce hiç tecrübe etmediğim bir marka konusunda beni cesaretlendirdi. Birde park sensörünü hediye alınca tamamdır dedim.
Tabi hala tereddütlerim var.
Hyundai markası başlı başına endişe kaynağım. Gerçi 5 yıl garanti vermeside kendisine güvenini gösteriyor. Yinede ne bileyim Hyundai işte. Umarım beni yanıltır.
Öncelikle dizel motor beni çok endişelendiriyor. Çünkü ilk dizel motor tecrübem olacak. Şimdiden sorunsuz ve randımanlı nasıl kullanabilirim diye internette karıştırmadığım kaynak kalmadı.
Arabanın virajlara nasıl tepki vereceği konusunda şüphelerim var. Kilosu belki toparlayıcı olabilir.
Arabanın içinin geniş olması kasasının büyük olması nedeni ile zamanla iç aksamında sesler oluşması ihtimalinden korkuyorum.
İ serisinin matrix'e de uygulanıp üretimine son verilmesi ihtimalide beni korkutuyor. Getz'in yerine i20'nin gelecek olması bu şüphelerimi pekiştiriyor. Getz gibi çok satan bir kasadan vazgeçecek olmaları Matrix'den daha kolay vazgeçeceklerini düşündürtüyor. Tek umudum Avrupa pazarında tutuluyor olması ve yeni kasanın daha yeni rutuşlanmış olması.
Benim çok beğenmeme rağmen arabanın Türkiye'de çok tercih edilmemiş olması da beni düşündürüyor. Acaba kullanımda ortaya çıkan ciddi sıkıntıları mı var sorusunu sormaktan kendimi alamıyorum.
Bütün bu tereddütlerime 20 şubattan itibaren yanıt alacağım için çok heyecanlıyım.
Bu gün plakamda belli oldu. Yarın ilk işim kasko işlemlerini başlatmak olacak.
Kaskonun ne kadar tuttuğunu sonrasında paylaşırım.

15 yorum:

  1. Bir insan araba için ancak bu kadar heyecanlı konuşabilir. Matrix'i silip yerine isim yazılsa inanın ki çocuğunuzdan bahsediyorsunuz sanabilirdim.
    Allah sizi Matrix'inizden (Matrix'imizden :D) ayırmasın.
    Kazasız belasız günler dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler,
    Daha iyileri sizin olsun.
    Matrix

    YanıtlaSil
  3. ARABAYI SİPARİŞ ETTİKTEN SONRA ORTALAMA KAÇ GÜNDE ELİNİZE GEÇTİ? BEN DE SİPARİŞ ETTİRDİM. 10 GÜN KADAR OLDU. AMA HALA ELİME GEÇMEDİ. NE KADAR DAHA BEKLİYECEM? YORUMLARINIZI BEKLİYORUM.

    YanıtlaSil
  4. bu soruyu. başka bir yerde yanıtlamıştım.

    YanıtlaSil
  5. SİZ KAÇ GÜNDE ELİNİZE GEÇTİĞİNİ SÖYLEMEDİNİZ. DEDİNİZ Kİ PARAYI TAM VERENE 1 2 GÜNDE SİZ EKSİK VERMİŞSİNİZ. SONRA KAÇ GÜNDE GELDİİNİ SÖYLEMEDİNİZ?

    YanıtlaSil
  6. Sorduğunuz soru stoklarla ilgili. Ben aldığımda ötv indirimi olmadığı için stoklar doluydu. Ben paranın yarısını ödedim. Geri kalanını da şu gün ödeyeceğim dedim. Araç ben ilk ödemeyi yaptıktan 1-2 gün sonra geldi ve bayiinin stok alanında plakası takılmış, ruhsatı çıkmış olarak bekletildi. Ve benim son ödeme yapacağım günede bankadan parayı çıkardım. Gittim bayiden zaten üzerime olan arabayı teslim aldım.
    Matrix.

    YanıtlaSil
  7. ŞU ANDA ARABADAN MEMNUN MUSUNUZ? TAVSİYE EDER MİSİNİZ?

    YanıtlaSil
  8. Bu soruyu bir çok kez yanıtladım. Şu an için bana yaşattığı deneyimlerden gayet memnunum. Ben yaşadığım en ufak olumsuzluğu yazıyorum. Şimdiye kadar pişmanlık duymadı. Eğer ileride Matrix'in dizel otomatik vitesi çıkarsa arabamı takasa sokup yine matrix alırım. Ama tabiki bu şuanki deneyimlerime göre. İlerde neler olu bilinmez.
    Matrix

    YanıtlaSil
  9. ne yazık ki bu araç bahsettiğiniz kadar iyi değil bana göre bi kere şehir içi oldukça fazla yakıyor onca devrinde kullanmama rağmen şehir dışı henüz test etmedim ama birşey değişeceğini sanmam. Aracın iç plastik donanımı çok dandik hemen kırılacakmış hissi veriyor ayrıca içeri çok ses aldığı gibi sanki amortisör yok bisiklet üstünde gidiyormuşsunuz gibi yolda her yeriniz sarsılıyor ne yalan söyleyeyim aldığıma pişman oldum

    YanıtlaSil
  10. ARKADAŞLAR...KAFAM KARIŞTI.1.5 DİZEL TEAM PAKETİNİ 2010 M0DEL SIFIR 28.500 TL...ALAYIM MI ALMAYAYIM MI?

    YanıtlaSil
  11. beğenmediğini söyleyen arkadaş. kesinlikle söylediklerinin tamamı tersine. tamam uydurmuşsun. b sınıfı araçlarda hyundai matrix gibi ekonomik olanı yok. hem dizel olup hemde sessis çalışması bakımından yine matrix gibisi yok. hele iç döşemesi mükemmel ötesi diyebilirim. her şey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş. ben tüm markalardan 10 değişik araba kullandım en beğendiğim matrix oldu. en önemlisi yakıt tasarrufu ve konforu mükemmel. kendinizi jeep içinde hissediyorsunuz ve yüksek. hız konusunda B sınıfı araçlarda matrix gibisi yok. yani B SINIFI DENDİMİ KESİNLİKLE MATRİX..

    bence team paketi değil daha özellikleri olan 1.5 CRDI SELECT al. ben aldım ve son derece memnunum.

    YanıtlaSil
  12. Sempati duyup araba almışsın zaten.Negatif yönde bir yorum yazman mümkün değil.Acaba plastik kalitesi, döşeme ve sac kalitesi olarak diğer markalardan üstün olduğuna nasıl karar verdin.Diğerlerini yeterince incelemediğin belli oluyor.

    YanıtlaSil
  13. Bende aldım 6 aydır falan kullanıyorum ben en üst versiyonunu aldım gayet memnunum şehir içi biraz fazla yakıyo doğrudur dur kalk yüzünden çok yakıyo şehirlerarası yolda gayet ekonomik ve çok rahat içide öyle dandik durmuyo ayrıca bende bi çok araba kullandım matrix gerçekten çok güzel bi araç şiddetle tavsiye ederimm

    YanıtlaSil
  14. 2009 MODEL MATRİX SIFIR ALDIM( 5 )SENEDİR BİNİYORUM HİÇ BİR SORUN YOK ;HIZ, EKONOMİK,İÇİNİN GENİŞLİĞİ VE SÜRERKEN GÖRÜŞ ALANI ÇOK İYİ TABİKİ DİZEL

    YanıtlaSil