2 Mart 2009 Pazartesi

Motor Kullanım Bilgileri

Servis Şefine dizel araç kullanımı ile ilgili bir kaç soru sordum. Verdiği cevaplar bildiklerimin dışındaydı. Belli bir hızın üstüne çıkma demedi. Özellikle sordum bu konuyu. İlk KM.lerde 120 nin üzerine çıkmayacağımı biliyorum bu durumu kaç KM. sürdüreyim dedim. Duymak istediğim ilk 1000 ya da 10000 KM.ydi. Bana aynen şu cevabı verdi artık motor teknolojileri değişti. Araçlar fabrikadan rodajlı çıkıyor. Bu nedenle aracı istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Yol uygunsa istediğiniz süratte kullanabilirsiniz dedi. Peki devir aralığı ne olmalı dedim. İdeal bir devri var mı? diye sordum. Dizel aracı yüksek devirlerde kullanmalısın. Motor biraz bağırmalı dedi. Gerçi bu yakıt tüketimini artırır ama dizel için çok sağlıklıdır dedi. Aracın ilk çalıştırma stop bilgilerini sorduğumda ise aracı ilk çalıştırmada benzinli dizel farketmez bir süre çalıştırmanız aracın herköşesinin yağlanması için sağlıklıdır dedi. Uzun yol yapmış aracı uzun süre kullanmışsanız ki biz buna aracı zorlu şartlarda kullanma diyoruz. Aracı bir süre çalıştırınki turbo soğusun dedi. Bir süre çalıştırdıktan sonra stop edin dedi. Sonra evde aracın kullanım kitabından çıkan dizel motor kullanımı pratik öneriler broşüründe ise benzer bilgiler yazıyordu. aracı aldığınızda size önerim bu broşürü detaylı olarak okumanız. Oradada aracı ilk 1000 KM de değişken devirlerde kullanın diyordu. Yani hızlıysanız yavaşlayın yavaşsanız hızlanın. Ancak bunların hiçbirini ani olarak yapmayın diyordu. Gerek kalkışlarda gerek normal sürüşlerde yavaş yavaş hızlanın diyordu. Çalıştırma stop bilgileri servisteki ile aynıydı. Yanlız şu kısmı ilginçti 3 dk dan fazla rolantide çalıştırmayın diyordu. Bu şekilde kullandım bende 2,5 günde 300 KM yaptım. O deneyimlerimide birazdan paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder